‘Een social media plan dwingt mij om na te denken over wat ik, op welk platform ik post en wie en wat wil ik er mee wil bereiken.’
Trainster Petra Oude Lenferink-Groeneveld, van Zorgbelang Brabant/Zeeland, wist tijdens de workshop haarfijn uit te leggen hoe je online beter zichtbaar wordt. In een interactieve setting bracht zij de deelnemers praktische en nuttige tips die direct toepasbaar zijn. Van handige methodes om te communiceren tot hulpmiddelen en programma’s die helpen bij het vergroten van de online zichtbaarheid van je bedrijf of initiatief.
Petra: ‘De basis of “centrale hub” is en blijft daarbij een goede website. Alle social media kanalen en uitingen zijn de middelen, bedoeld om uiteindelijk meer en gerichter traffic te generen naar de website. De tone of voice van alle communicatie-uitingen is bovendien essentieel om de juiste doelgroep aan te spreken en bereiken.’
‘Spreek in je communicatie-uitingen de taal van je doelgroep.’
Opvallend tijdens de training was dat meerdere deelnemers al wel iets deden op social media, maar nog nooit echt goed hadden nagedacht wat ze hier nu mee wilden bereiken. Welke online doelen heb je, wie wil je bereiken op welke kanalen en wat wil je ze dan vertellen? De training bracht iedereen daarom eerst terug naar de basis. Met het gebruik van formats (social media plan, contentkalender) als uitkomst en houvast.
‘Goede PR en corporate communicatie behelzen enorm veel, daar moet een strategie achter zitten.’
Heb je ook interesse om deze workshop te volgen? Hou onze agenda in de gaten!