Investeren in jouw online marketing

13-05-2020
854 keer bekeken 0 reacties

De laatste trends, actualiteiten rondom bewonersinitiatieven of impactondernemerschap. Kennisdocumenten en andere handige weetjes. Wij houden het graag voor je bij en delen interessant nieuws. Je vindt het hier allemaal, op één plek.

Wil je reageren? Doe dat dan vooral! 

Wil je jouw nieuws delen met de community van Stérk.Brabant?

Stuur je nieuwsbericht op!

 

Op 12 en 27 mei 2020 geeft community lid Amanda Schiltmans, van Stichting Statiegeld op Jeugd, een interessante online workshop over online marketing. Want hoe pak je dat nou aan, zichtbaar worden op dat wereldwijde web?

‘We denken dat onze sociale media strategie anders en beter kan’ en ‘We starten een nieuw bedrijf en willen ook online zichtbaar worden en ons op de kaart zetten’. Het zijn zomaar wat motivaties van de deelnemers aan de workshop. Maar hoe bereik je jouw ideale klant? En welke sociale media moet je dan inzetten? Amanda vertelt enthousiast en deelt haar kennis. Hierbij een aantal lessen.

Les 1: als je gaat communiceren, bepaal ook met wie!

‘De essentiële vraag om jouw ideale (online) strategie te bepalen is: weet je wie je klant is? Je kunt socials wel random inzetten, maar waar blijft de respons? Je moet doelgroepgericht communiceren. En naast een pakkende huisstijl, logo en website weten wie je wilt bereiken.’

Les 2: bepaal jouw propositie en positionering

‘Hier hebben we het over jouw belofte aan de markt. Ofwel: Waarom doe je wat je doet? Waarom ben je er en welk gedeelte van de markt ga je bedienen? Als je deze vragen voor jezelf beantwoordt kun je kijken naar de positionering van jouw initiatief/bedrijf, jouw plekje in de markt. Daarna is het tijd om je ideale klant te vinden. Je hebt nu immers helder wat je deze wilt vertellen en wat hij/zij wil horen!’

“Maak een persona van jouw ideale klant. Verdiep je in hem of haar en schets een helder profiel: wat beweegt deze klant, welke sociale media gebruikt hij/zij en ga zo maar door. Dit helpt je om te ontdekken wie je écht wilt bereiken.”

Les 3: leg het fundament onder je bedrijf en communiceer gericht

‘Vervolgens is het tijd om een goed fundament te leggen onder je bedrijf. Via jouw propositie en positionering maak je jouw visie duidelijk. Dat is essentieel om je doelgroep aan te spreken. Daarbij bepaal je ook direct jouw missie: HOE ga je jezelf in de markt zetten, via welke communicatiekanalen? Minstens net zo belangrijk daarbij is de inhoud van de berichten die je wilt delen. Bijvoorbeeld authentieke verhalen die mensen raken. Of kennis en ervaringen van deskundigen die de klant direct op scherp zetten. Je hebt online maar zo’n 3 seconden om de aandacht te trekken met een pakkend beeld, goede tekst of call-to-action dus grijp die kans. Daarna is je doelgroep weg, hopelijk naar jouw website natuurlijk!’

“Durf te focussen en koester de klanten die de moeite nemen via social media jouw website te bezoeken. Deze mensen zijn goud waard, het leidt tot contact en zaken!”

Wil je ook investeren in jouw online marketing? Laat het ons weten en bij voldoende animo organiseren we mogelijk nog een workshop.

Afbeeldingen

Toegevoegde bestanden

X (voorheen Twitter)

0  reacties

Contact

Mail ons via contact@sterkbrabant.nl
Vind jouw contactpersoon in de regio via contact Stérk team

Stérk.Brabant is onderdeel van

Bezoekadres:
Ringbaan-Zuid 44
5022 PN in Tilburg

Meer weten

Aanmelden community   Aanmelden nieuwsbrief

                    

 

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.